In Business, Digitaliseer & Versnel

Of je je plannen nu naar de hype noemt of niet, iedereen is wel bezig met digitale transformatie. Strategen en bestuurders hebben conferenties bezocht, artikelen gelezen en willen het. Niet in de laatste plaats omdat digitale transformatie het twee-eiige tweelingzusje is van de optimale customer experience. De ervaring die je merk maakt en klanten aan je bindt.

Zodra het is gelukt om de lessen van de ruis te onderscheiden zijn er projecten. Sommige projecten bleken er al te zijn en vallen nu onder de paraplu. Digitale transformatie is niet nieuw. Andere projecten worden gestart vanuit de nieuwe mindset. Maar hoe eenvoudig de kern ook is, de uitvoering is weerbarstig. Hier is waarom. 4 redenen waarom je geremd wordt in de digitale transformatie. Noem het de remmende voorsprong.

1. Geplaagd door papier

Papier valt per definitie in de categorie “ongecontroleerde informatie”. Onduidelijk waar het is, onduidelijk wat ermee is gebeurd, onduidelijk wie het heeft gezien of gekopieerd. Papier remt de organisatie. Review en goedkeuring met papier vereist inefficiënte fysieke interactie. Ondanks beloofde uitkomsten van de fase vóór digitale transformatie, digitalisering, geeft slechts 43% van de organisaties aan dat de hoeveelheid papier afneemt. 65% geeft aan dat er nog steeds geaccordeerd wordt op papier.

2. Omringd door verspreidde, niet-geïntegreerde bronnen

52% van de organisaties geeft aan dat ze beschikken over 3 of meer systemen voor documenten en content. 22% heeft er zelfs vijf of meer. Bovendien bevatten die systemen slechts een deel van de informatie waarover de organisatie beschikt. Het resterende deel bevindt zich ongecontroleerd op computers, netwerkschijven en in email. Zonder volledig, integraal beeld van, voor en over een klant, kan de klantervaring nooit optimaal worden.

3. Silos schieten als paddestoelen uit de grond

Met de SaaS-revolutie zit de business aan het stuur. Tot zover niks dan goed. De keerzijde is wel dat Cloud- en SaaS-diensten in gebruik worden genomen die slechts enkele processen ondersteunen. Pijn wordt op korte termijn verzacht, maar het roept ook twijfel op over beschikbaarheid van informatie op de lange termijn voor een optimale klantervaring. Dit vraagt om strategie en regie op C-niveau.

4. Processen en content worden afzonderlijk beschouwd

Veel organisaties kijken naar content als administratie, het ordenen en op orde houden. Het idee dat content en processen een onafscheidelijk zijn is in opkomst. Wat dan wel essentieel is, is dat er gedacht wordt vanuit een platform. Een platform dat zowel krachtig en gebruikersvriendelijk als abstract en generiek is. Wanneer aan die voorwaarde is voldaan, kan de business ondersteund worden met apps die specifiek voor de gebruikersgroep zijn, terwijl informatie centraal en uniform beschikbaar blijft.

Bron: http://info.aiim.org/digital-landfill/9-ways-uncontrolled-information-stands-in-the-way-of-your-digital-transformation-plans

Recent Posts

Start typing and press Enter to search